QuestionR Platform

Het QuestionR Platform is een generiek platform dat gebruikt wordt om questionaires af te nemen. Het platform maakt gebruik van chat technologie in de vorm van vragenbomen en IBM Bluemix Chatbot Conversations.

Het platform is generiek van opzet en door klanten zelf in te richten. Momenteel wordt het platform gebruikt door o.a.  GGD.

Opdrachtgevers

Games for Health

Games for Health is een creatief bedrijf dat haar klanten helpt bij het transformeren naar een digitale wereld, met name door het gebruik van applied games.

GGD

Eén van de klanten die gebruik maakt van QuestionR is de GGD. De GGD houdt zich bezig met de gezondheid van burgers en onderzoekt en verzamelt gegevens die vervolgens gebruikt worden door (overheids)instellingen. De QuestionR (genaamd GGDJ) wordt hiervoor ingezet.

Onze bijdrage

Als onderdeel van het scrum team heeft AppLogic de architectuur van dit platform ontworpen en de ontwikkeling van de software gedaan. Ook was AppLogic verantwoordelijk voor de inrichting van de omgevingen waarop dit platform draait.

Vaardigheden

  • Agile Scrum
  • Angular4
  • NodeJS/NPM
  • Typescript/Javascript ES6
  • MongoDB
  • JSON/REST Web Services
  • Open Stack/CentOS
  • Chats aanmaken

    Vanuit de redactie gedeelte van de applicatie kunnen chats worden aangemaakt, meerdere chats aan een questionr worden toegevoegd, stylen worden toegepast

  • Boomstructuur

    De applicatie maakt het mogelijk om complexe vragen structuren te gebruiken die het verloop van de chat bepalen.

  • Media: foto & video

    De chats kunnen gebruik maken van audio, video en afbeeldingen om vragen mee te stellen. Maar ook antwoord mogelijkheden kunnen door middel van zelf gekozen afbeeldingen

  • Raportages

    Duidelijke rapportages over de voortgang en gebruik van de uitstaande questionrs

  • Medewerkers beheer

    Medewerkers kunnen worden toegevoegd vanuit de beheer applicatie. Specifieke bevoegdheden (functioneel) of groepen kunnen per medewerker worden afgestemd

  • Centrale data opslag

    Gemakkelijk met verschillende collegas aan een questionr werken word mogelijk gemaakt door de centrale data opslag

  • Gericht uitnodigen

    Vanuit de beheer applicatie kunnen specifieke gebruikers voor specifieke vragenlijsten worden uitgenodigd

1
2
3
4
5
6
QuestionR Platform - AppLogic
1

Redactie is alleen toegankelijk voor medewerkers als de beheerder daar rechten voor heeft verleend. Vanuit de redactie kunnen medewerkers de onderzoeks vragen formuleren en de chats opstellen.

2

Dashboards zijn alleen toegankelijk voor medewerkers als de beheerder daar rechten voor heeft verleend. Hier kunnen medewerkers een overzicht vinden van de voortgang van de uitstaande onderzoeken.

3

Data-Analyse is alleen toegankelijk voor medewerkers als de beheerder daar rechten voor heeft verleend. Hier kunnen exports worden gemaakt van de gestelde vragen, het codeboek en de gegeven antwoorden.

4

Beheer is alleen toegankelijk voor medewerkers als de tech beheerder daar rechten voor heeft verleend. Vanuit het beheer scherm kunnen uitnodigingen worden verstuurd naar de eindgebruikers voor specifieke questionrs.

5

Tech-Beheer is voor het beheer van functionaliteit die de gehele applicatie beinvloed in het gebruik.

6

Een algemene help functie waarin instructie video’s zijn opgenomen voor de verschillende delen van de applicatie.

  • Desktop

    De gebruiker kan de applicatie op verschillende dekstop platvormen gebruiken, van Mac, Windows of Linux en op verschillende browsers zoals Chrome, FireFox, Safari en zelfs op IE.

  • Tablets

    Bruikbaar op tablets, ongeacht de maker of browser. Of het een iPad, een Note Tab of een minder bekend merk, via de verschillende browsers is deze applicatie te gebruiken

  • Smartphones

    Apple of Android, misschien heb je zelfs een ander merk smartphone, de applicatie doet het overal